در ارتباط با سیم ارت در پکیج باید گفت که با وصل بدنه تجهیزات الکتریکی ایجاد خطا در پکیج موجب جاری شدن جریان در سیم ارت یا سیم زمینی می‌شود. از برق دار شدن بدنه پکیج جلوگیری می‌کند. بعضی از پکیج ها بدون ارت دچار خطا میشوند.
ارت و فاز برابر با صفر است.

ارت و فاز = 0

سیم ارت

ارتباط بین سیم ارت ، برق القاعی ، کلید محافظ جان

یک اتصال مناسب به زمین (ارت) باید مقاومت پایینی داشته باشد. تفاوت ارت و نول به لحاظ تجربی هم همین است.همچنین بدلیل عدم رعایت اصول بعضی از افراد و دستکاری بدون تخصص موجب جابجایی رنگ های سیم می‌شوند‌. که اینجا لزوم استفاده از نول یاب ها جایگاه دارد.
ارت را به چاه ارت وصل می کنند. تا در صورت ایجاد خطا، جریان جاری در زمین موجب عمل کردن سیستم حفاظت در شبکه و موجب جلوگیری از برق القاعی شود. با وصل تمامی اجسام هادی ، خطر برق دار شدن را می‌توان از شوک الکتریکی در اثر تماس با پکیج و برق القاعی جلوگیری کرد.

نحوه اتصال سیم ارت در پکیج


سیم ارت مستقیم یا از چند کانال با توجه به نیاز تخصصی به یک یا چند رابط زمینی اتصال دارد. ممکن است در نزدیکی محل استفاده از سیم زمین یا در محلی دورتر قرار داشته باشد.
امکان اینکه این سیم ارت به شبکه لوله کشی آب با توجه به‌ توان پمپ آب و آمپرگیری، آمپر کنتور برق ساختمان نیز متصل شده باشد. ارت ایمنی بیشتری را ایجاد می کند.
این در حالی است که  استفاده از لوله‌های آب و یا لوله های گاز و یا اتصال به اسکلت ساختمان برای اتصال به ارت با گسترش استفاده از لوله‌های غیر فلزی نیز در برخی کشورها ممنوع است.

با توجه به اینکه اعطای برق ، 32 آمپر می باشد. جهت آسانسور و درب کنترل سرویس کاران مربوطه (کولرکاران، پکیج کاران، یخچال، لباسشویی، درب کنترلی، آسانسور و غیره)  در صورت مراجعه باید ولتاژ را لحاظ فرمایند.
ولی چنانچه در صورت بستن ارت در همبندی پی و یا اسکلت فلزی ساختمان با چاه ارت با توجه به‌ استفاده از کلید محافظ جان به میزان زیادی مقاومت کاهش یافته و ایمنی افزایش خواهد یافت.سرویس کاران مربوطه از همبندی اصولی یا غیر اصولی پی در زمان مراجعه بی اطلاع هستند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت ، متعلق به امداد کاران می باشد.

نظر شما

ایده و نظر خود را مطرح کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام عذر میخوام خود منزل ما گاهی اوقات موقع روشن شدن فیوز میپروند امروز که بازم فیوز پرید بعدش متوجه شدم پکیج روشن نمیشه دیدم فیوز پکیج سوخته فیوزشرو عوض کردم بازم سوخت تست کردم دیدم فیش پنل جلو رو که وصل میکنم و موقعی که میخواد فرمان روشن شدن بده اون موقع فیوز جرقه میزنم و میسوزه بنظر میاد یه جایی اتصال کرده که فیوز میسوزه کجاش می‌تونه باشه؟

    آیا این نظر مفید بود؟
    • با سلام خدمت کاربر عزیز و محترم
      با توجه به عدم تخصص شما و خسارت کمتر نسبت به پکیج و عدم معرفی نوع برند دستگاه توصیه میشود که از سرویس کار برند مربوطه در محل سكونت شهر خود کمک بگیرید.
      تشکر از سوال جنابعالی

      آیا این نظر مفید بود؟

آخرین هامطالب مرتبط